Stichting Sponsor a Child is door de Belastingdienst erkend als ANBI, een Algemeen Nut Beogende Instelling. Voor donateurs betekent die status dat ze giften aan Stichting Sponsor a Child volgens geldende regels mogen aftrekken voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting.

Kamer van Koophandel : 64275736

RSIN : 855594779

Naam : Stichting Sponsor-a-Child

Voorzitter : Peter Volkers (te bereiken via Martina 06-45265389)

Penningmeester :  Martina Volkers  ( 06-45265389 )

Secretaris :  Paul Volkers (te bereiken via Martina 06-45265389)

Postadres :  JohanStrausstraat 17

4661 CN  Halsteren

Webmaster: Esther Volkers (sponsor-a-child@outlook.com)

Emailadres : sponsor-a-child@outlook.com

De doelstellingen van Stichting Sponsor a Child :

Het ontwikkelen en verzorgen van medische en educatieve programma's in Gambia, alsmede het ondersteunen van de lokale bevolking.

Sponsor a Child is bedoeld om kinderen in Gambia naar school te laten gaan.

Het is het belangrijk dat hier zoveel mogelijk kinderen een goede basisopleiding krijgen. Education is the Future!  Hiervoor is financiële steun nodig. School is vaak te duur voor de ouders maar kinderen met een opleiding hebben later veel betere kansen op een beter leven.

Kinderen die niet naar school gaan moeten net als hun ouders heel hard werken. De kinderen in Gambia willen niets liever dan naar school gaan..en wij hier in Nederland kunnen daarbij helpen.  Informatie mbt het schoolgeld vindt u op de Home pagina.

Onze visieWij vinden dat ieder kind in Gambia de mogelijkheid moet krijgen tot het volgen van een opleiding

Onze missie : Met de financiële middelen die wij ontvangen van onze sponsoren en donateurs zijn wij in de gelegenheid om de kinderen in de omgeving van KingsTom en sommige zelfs daarbuiten, een gedegen basisopleiding te geven tot aan grade 9.  De kinderen volgen hier ook computerlessen en kooklessen waarmee ze zich zelfredzaam maken in de toekomst.

Mede door  lokale actie en oproepen ( zoals via de website en onze facebookpagina) zijn wij in staat om computers en materialen voor de school en de kookklas regelmatig te versturen.

Het uiteindelijke doel is dat KingsTom geheel zelfstandig kan blijven draaien ook zonder hulp van onze stichting.

Alle donaties  en giften worden hier 100% besteed aan de school. Dit is terug te vinden in onze jaarcijfers. voor vragen hier over kunt u contact opnemen met Martina Volkers.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij zijn een NON-profit stichting.

Alles wat wij voor de Stichting Sponsor a Child wordt gedaan doen wij geheel op vrijwillige basis. Er worden GEEN vergoedingen gegeven aan de bestuursleden.

Minstens 1x per jaar gaat een of meerder bestuursleden naar Gambia op de projecten op te volgen. Dit gebeurt geheel op eigen kosten.

Er blijft niets van uw gegeven bedrag aan de strijkstok hangen. iedere euro gaat naar Kings Tom Nursery and lower basic school, Of naar het desbetreffende project waar u aan wil bijdragen.

Voor meer informatie kunt u ons een e-mail sturen. sponsor-a-child@outlook.com of vult u het contactformulier in op onze site.

Financieel jaarverslag Stichting Sponsor A Child 2023

Financieel Jaarverslag SPAC 2023